Verslagen van seizoen 2006

Achtste en laatste ONK wedstrijd - Assen, 24 september
  Dinsdag 3 oktober 2006
Dit beloofde een mooi weekend te worden met oog op de afsluiting van het seizoen.

Vrijdag
We zijn vrijdagavond richting het circuit van Assen vertrokken. Daar aangekomen hebben we de trailer opgebouwd, want het was feest net als bij vele andere teams.
Zaterdag
De 1e kwalificatie was niet echt goed voor ons. De motor had wat opstartproblemen (net als ikzelf). Kisteman en Noordman hebben de motor weer klaar gemaakt en de 2e kwalificatie ging het dan ook een stuk beter! Nog niet hard genoeg, maar toch wel 1,5 sec. sneller. Uiteindelijk schoot ik hier slechts 1 plek mee op.

Zondag
's Ochtends waren de eerste gasten er al vroeg bij. Om 10:00u was er koffie met gebak voor alle gasten. We hadden het goed voor elkaar! Onze pr-dame Esther had alles keurig geregeld!
De warm-up ging niet echt sneller in vergelijking met de tijden van vrijdag, maar wel constanter.
De Race
De start was goed! Als 12e de eerste bocht in vanaf een 21e plek, dus dat was lang niet slecht. Helaas maakte ik een paar kleine foutjes en ik kwam uiteindelijk op de 18e plaats terecht. Ondanks dat heb ik toch nog weer iets harder gereden dan de tijden van de kwalificatie én de race uitgereden.
De dag zélf vond ik super! Ik wil dan ook een ieder bedanken die dit hele seizoen mogelijk hebben gemaakt. Mijn dank gaat met name uit naar de sponsor, de monteurs, de pr-dame, de webmaster, mijn vriendin die mij altijd heeft gesteund en uiteraard de rest van het team en iedereen die ik ben vergeten! Bedankt allemaal!!!




Zesde en laatste IDM wedstrijd - Hockenheim, 17 september
  Zondag 1 oktober 2006
Vrijdag
We hadden op vrijdag een paar vrije trainingen en dat ging wel lekker. De motor was super!
Zaterdag
De 1e kwalificatie was de tijd was niet echt goed; 33e van de 41. We waren zeker niet tevreden. De 2e kwalificatie ging net zo goed/slecht als de 1e. Helaas!

Zondag
De start was goed, maar de tijden werden niet beter dus ik zakte een paar plaatsen terug en tussendoor hebben we ook nog een herstart gemaakt. Dit door een rode vlag.
Uiteindelijk alles bij elkaar op geteld was ik 23e. Niet tevreden, maar uitgereden! Toch 4 seconden van mijn beste tijd op Hockenheim af gereden. Volgend jaar beter!




Vijfde IDM wedstrijd - Sachsenring, 3 september
  Zondag 17 september 2006
Dit weekend zijn we neergestreken bij de Sachensenring voor de één na laatste race van het IDM kampioenschap van dit seizoen.
Op vrijdag is er altijd een extra trainingsdag voor degenen die dat willen (kunnen), natuurlijk waren wij ook van de partij want een extra dagje training kan absoluut geen kwaad. Dus donderdagmiddag op tijd vertrokken voor een hele lange rit (ruim 700 km!) naar dit mooie circuit. Gelukkig waren we op tijd op de plaats van bestemming aangekomen en mochten we nog het paddock inrijden om vervolgens in het donker (23:00 uur) op te bouwen.
Vrijdag
De volgende morgen vroeg moest de motor al gekeurd worden en begonnen de trainingssessies voor deze dag. Het beloofde 3 mooie dagen te worden, vol goede moed begon ik aan de 1e vrije training waar ik wel redelijke tijden reed. Ik had nog nooit op dit circuit gereden dus ik moest eerst alles even goed verkennen.
Zaterdag
Zaterdagmorgen was de 1e kwalificatietraining en die ging niet echt denderend, ik reed dezelfde tijden als de dag ervoor met de vrije trainingen, maar goed ’s middags was er nog een kwalificatietraining dus we focusten ons daar op. Die training ging ik 1,5 seconde harder dus dat was wel een vooruitgang in vergelijking met de vorige training.

Zondag
Zondag begon de race al rommelig, mijn start was slecht en in de 1e bocht gingen er al een paar onderuit en ik zat in een langzaam groepje, maar na een paar rondjes lag ik 17e. Ik was druk in strijd met de 16e man en ik had de 15e man al in zicht! Dat ging dus behoorlijk goed, we waren alle 3 in een mooie maar heftige strijd verwikkeld en daardoor wist ik niet precies in welke ronde van de race ik nu reed. In één van de laatste ronden raakte ik de grip achter een paar keer wijt en in de laatste bocht kwam iemand me nog snel even voor de finish voorbij! Balen, ik werd dus 18e, maar er waren 2 gastrijders die niet voor de punten telling meereden en ik schoof 2 plaatsjes naar voren; 16e dus, net buiten de punten helaas!

Maar goed, we hebben nog 1 kans om in het IDM kampioenschap wat puntjes te behalen; het weekend van 16 & 17 september zijn we weer te vinden op de Hockenheimring, gelukkig iets dichterbij dan waar we dit weekend zaten!




Zevende ONK wedstrijd - Spa Franchorchamps, 20 augustus
  Zondag 27 augustus 2006
Dit weekend waren we weer met z’n drieën op pad, Bernhard was weer terug van weggeweest i.v.m zijn welverdiende vakantie, maar nu mocht hij er direct weer flink tegenaan!
Vrijdag
De eerste kwalificatie ging slecht. Bij aanvang van de kwalificatie regende het, maar na een paar rondjes werd de baan steeds droger.. tijd voor actie dus; banden wisselen! Maar helaas hebben we te lang gewacht met het wisselen van de banden, ik was goed en wel onderweg en bezig aan een echt snel rondje toen de kwalificatie al weer afgelopen was.
Zaterdag
De 2e kwalificatie was op zaterdagmorgen. Helaas hebben we onze tijd niet kunnen verbeteren en bleven we op een 13e plaats staan.

Race 1
Zaterdagmiddag reden we de 1e van de in totaal 2 races dit weekend. De start was minder als anders en de eerste paar ronden gingen slecht, ik kon geen aansluiting vinden met het groepje dat voor mij reed, op een gegeven moment kwam ik in mijn ritme en opende ik de strijd met ze. Uiteindelijk heb ik ze tóch ingehaald en eindigde ik deze race als 5e! Niet slecht gedaan vonden we zelf.

Race 2
Zondagmorgen stortregende het tijdens de Warm-Up en werd ik 5e. Toch moest ik als 13e starten.
De start was stukken beter als tijdens de 1e race; ik ging als 7e weg en heb een paar rondjes deze plek vastgehouden. Helaas ging ik in deze race onderuit, ik kon niet meer verder racen omdat de carburateur erachter weg was en doordat ik met een harde klap in de banden terecht ben gekomen was mijn schakelpookje ook stuk. Ik was goed en wel weer op de been om naar de pit toe te lopen toen we een rode vlag kregen; dit betekende een herstart! Als de sodemieter met de motor berg op en berg af over het circuit naar de pit gerend om hem te repareren voor de herstart, snel even bij de dokter langs geweest terwijl de jongens als de bliksem de motor weer oplapten, helaas moest ik toen wel uit de pit starten maar toch zat ik nog in de race! Als een gek scheurde ik na de herstart uit de pit achter de groep aan, ik was bijna bij de laatste in het veld toen kwam de pech alweer voor mij! Door de knal in de banden is het voortandwiel losgelopen en is er tijdens de herstart helemaal afgegaan. Dus nu was het echt afgelopen voor mij. Enorm balen natuurlijk maar het is niet anders, 's zaterdags hadden we in ieder geval nog een 5e plaats weten te veroveren na een helse strijd.
Over 2 weken starten we weer met goede moed bij de IDM op de Sachsenring. In totaal hebben we nog 3 races te gaan dit seizoen.




Zesde ONK wedstrijd - Assen, 6 augustus
  Zondag 13 augustus 2006
Vrijdag zijn Tineke en ik op ons gemakje naar Assen gereden. Alles even klaar gemaakt voor de dag erop.
Zaterdag de eerste kwalificatie. Het ging eigenlijk gewoon slecht. Ik had totaal geen grip! De rondjes gingen op zich wel lekker maar het ging gewoon niet hard (ondanks een 6e tijd). Die gripklachten -bleek achteraf- had iedereen last van want er was dat weekend daarvoor zand op de baan gestrooid.
Henk Kisteman ging meteen weer met de motor aan de slag (ditmaal zonder Noordman want die was op vakantie).
Toen kregen we de tweede kwalificatie. Deze ging niet super, alles behalve dat. Ik reed maar 0,8 sec van mijn beste tijd af wat toch wel tegenviel. Desondanks 1 plekje geschoven (niet op de grid helaas).

Zondag
Tineke was dit weekend pitspoes dus dat begon allemaal wel goed! Mijn start was ook wel goed. Ik ging als 3e de eerste bocht in, maar helaas sloeg een paar bochten verder het noodlot weer toe. Motor kapot!!!
Het zit ons niet echt mee daar in Assen, maar we hebben nog 1 wedstrijd daar dit jaar, misschien dat het toch een keer mee gaat zitten.




Training Zolder, 20-22 juli
  Vrijdag 11 augustus 2006
Donderdag 20 juli zijn we naar Zolder verhuisd om de motor even goed te testen, want we hadden in Assen grote problemen met de vering. We hebben een paar dingen veranderd dus we moesten dat maar eens even grondig gaan testen.
De eerste sessie ging wel goed. Ik was die trilling kwijt dus konden we mooi nog wat andere dingen testen. Ik had nog iets laten maken bij (m'n baas) Bagema en dat pakte ook goed uit.
De tweede keer ging super; ik kon de motor veel gemakkelijker omgooien en strakker in de bocht houden.
De daarop volgende sessies hebben we nog een paar kleine dingen veranderd wat ook goed uitpakte dus we gaan weer met goede moed naar Assen !



Vijfde ONK wedstrijd - Assen, 9 juli
  Dinsdag 18 juli 2006
Zaterdag de eerste kwalificatie gereden, deze ging wel goed. Het was de tweede keer dat ik op Assen reed en haalde meteen 7 sec. van mijn best gereden tijd dus dat was niet slecht! Vervolgens de tweede kwalificatie. Het rijden ging wel goed. Ik was net een paar goeie ronden aan het rijden toen de voorkant weer wegbrak. Precies hetzelfde gelazer als op de Nürburgring. Dus maar weer snel aan het sleutelen gegaan. We hebben de hele voorvering uit elkaar gehaald en de voorband klopte ook niet helemaal. We dachten het dus gevonden te hebben....

Zondag
De warmup; hier begon het drama. De motor begon in de lange bochten aan de voorkant te dribbelen als een gek en ben dan ook na twee rondjes naar binnen gegaan. Wederom wat wijzigingen doorgevoerd en meteen weer de baan op. Het was er niet beter op geworden. Wéér de settings veranderd...
Heel erg jammer allemaal want er waren een heleboel genodigden/kennissen/vrienden naar ons komen kijken omdat het in Assen was, maar ja het gaat zo als het gaat!
De race:
De opwarm ronde voelde ik het al, het euvel was nog steeds niet verholpen. Vervolgens de start; één groot drama!!!!! Het startlicht knipperde een keer (0.3 sec) en dat was het dus. De helft vertrok en ik dacht rode vlag en opnieuw, maar daar dacht de wedstrijdleider anders over. Erg, erg spijtig en vrij amateuristisch...
Dus ik ging als derde laatste van het veld van start. Ik heb gelukkig nog wat mensen in kunnen halen. Ik heb in de race echt moeten knokken om het spul op de baan te houden, maar goed, toch nog 8e geworden. Jammer dat het allemaal zo gelopen is, maar we kunnen nu even goed aan de slag met de vering en zien dat we hem goed krijgen voor de volgende race: Assen!




Vierde IDM wedstrijd - Nürburgring, 2 juli
  Donderdag 6 juli 2006
De vrijdag hebben we 2 trainingen gereden en dat ging gelijk wel lekker. Ik zat goed in m'n ritme en de motor was perfect afgesteld.
Zaterdag; de 1e kwalificatie ging wel goed, als 18e getrained.. Lang niet slecht dus. We zijn dit weekend voor het eerst aan de slag gegaan met de versnellingsbak wat voor ons goed uitpakte. Kisteman heeft hem er vaak uit gehad en we hebben er een hoop van geleerd.
De 2e kwalificatie heb ik helaas niet harder gereden dan de 1e en dat was eigenlijk wel hartstikke jammer. Dit leverde de 20e tijd op.

Zondag
's Ochtends meteen de spullen weer klaar gemaakt voor de warmup. Deze verliep goed. Ik had de 13e tijd en dat was super, maar dat zegt niet alles natuurlijk.. maar goed, het gaf ons een goed gevoel voor de wedstijd.
De race:
Mijn start was super. Ik ging van de 20e plek naar de 12e plek!! Na een paar rondjes had ik al een klein gaatje op de man achter mij, maar in de 5e ronde ging het mis. Ik ging onderuit, op dat moment op een 11e stek. Erg erg jammer, want ik zat in de punten én ik was op dat moment beste Nederlander (was ook ons doel van die dag was). Helaas, heel erg spijtig allemaal. Dus nu maar op naar de volgende race; Assen!




Vierde ONK wedstrijd - Oschersleben, 18 juni
  Donderdag 22 juni 2006
We zijn dit keer donderdags vertrokken en met het goede gevoel van het vorige raceweekend in Oschersleben.
Vrijdag de 1e training gereden, deze verliep wel goed. Ik reed ongeveer dezelfde tijden als drie weken terug.
De 2e training hebben we de setting weer wat aangepast en het ging gelijk beter.
Vervolgens de 3e training. De vering was nog niet helemaal naar wens dus deze hebben we veranderd en de rondetijden lagen dan ook weer iets lager. Super!
De 4e training heb ik hetzelfde tempo gereden als de 3e training dus geen progressie. We gingen aan het einde van de dag dan ook met een goed gevoel naar bed.
Zaterdag hadden we 2 trainingen voor de boeg. De 1e kwalificatie was het weer mooi; weinig wind en een lekkere temperatuur. Mijn tijd was ook goed, ik zette een 4e tijd op de klokken. De 2e kwalificatie was er meer wind dan in de eerste sessie en er viel ook nog wat regen. We zijn wel de baan op gegaan om nog een paar rondjes te kunnen maken, maar de tijd heb ik niet aan kunnen scherpen.

Zondag
Race 1:
We stonden dus op de eerste startrij. Een mooie stek om vanaf te starten.
De start was goed, heel goed zelfs; kopstart! Na bijna 1 ronde aan de leiding te hebben gelegen werd ik ingehaald door de 2e man.
Ik zakte zelfs nog wat verder terug, maar een paar bochten kreeg ik toch mijn 4e plek weer terug.
Helaas kon ik het tempo niet bijhouden van de 1e 3 en zo heb ik race 1 uitgereden. We waren dan ook wel tevreden.
Race 2:
De start was minder goed als die van race 1 (3e dit maal), maar toch ook zeker niet slecht. Ik kon de eerste twee niet volgen en mede door het net iets teveel willen verremde ik mezelf in de 2e ronde en ik lag meteen weer 4e. Balen!! want er zat gelijk een gat tussen mij en de 3e man en dan wordt aanpikken gewoon erg lastig. Ik kon het tempo op zich goed volgen, maar dat was dan ook alles.
Uiteindelijk werd ik weer als 4e afgevlagd en ik reed mijn snelste ronde van het weekend! Daar waren we wederom weer tevreden mee.
Op naar de volgende race!




Derde IDM wedstrijd - Lausitzring, 11 juni
  Woensdag 21 juni 2006
Vrijdags halverwege de middag vertrokken we met z'n 3-en richting Lausitz. We kwamen 's avonds aan en eigenlijk was dat een dag te laat, maar het kon dit keer niet anders.
De volgende ochtend hebben we de eerste kwalificatie gereden. Helaas ging niet helemaal naar wens want het moest hier en daar gewoon nog harder. We hebben de vering wat aangepast om tijdens de tweede kwalificatie een betere tijd neer zetten. Het aanpassen heeft wel geholpen, 1,5 seconde sneller. Helaas was dit niet genoeg om een potje te kunnen breken. Ik kon niet echt mijn eigen rondje rijden.. mede omdat ik ook niet echt lekker in mijn vel zat die dag.

Zondag
De race:
Mijn start was goed! Ik ging twee complete rijen voorbij, maar na een paar ronden moest ik die gewonnen plaatsen alweer prijsgeven.
Ik ben uiteindelijk 24e geworden. Zeker niet tevreden over het gehele weekend zijn we weer de 700km naar huis terug gereisd.




Tweede IDM wedstrijd - Oschersleben, 28 mei
  Zondag 4 juni 2006
Met een groepje zijn we donderdag met de Sprinter + sleurhut vertrokken richting Oschersleben. Daar aangekomen hebben we eerst even lekker geslapen.
De volgende dag er weer vroeg uit en rijden maar! Ging wel lekker, ik had een goed gevoel op deze baan. Na de training hebben we de motor uit elkaar gehaald. Gelukkig waren Sollie en van Leeuwen er en die hebben ons goed geholpen. Zo gingen we de tweede training in. Deze training verliep wel goed. Ik zat er goed op en de rondetijden lagen weer iets lager dan in de eerste training.
Na deze training hebben we de motor weer klaar gemaakt voor de zaterdag. Zaterdag was Kisteman er gelukkig ook weer bij om het plaatje compleet te maken.
De eerste kwalificatie ging wel goed eigenlijk. Het was droog en ik kwalificeerde me naar een 23e plek. Ik had het gevoel dat het nog wel wat harder kon, maar goed.
De tweede kwalificatie regende het pijpestelen en dat was balen want de snelste tijd telt. Dus ik heb even een paar rondjes gereden en toen even naar binnen want de motor bleef te koud. Vervolgens weer gas erop en ik reed naar een 9e plaats in de regen.

Zondag
Kisteman was weer druk geweest voor ons want we moesten het dit weekend zonder Noordman doen.
Tijdens de warmup regende het ook continu, maar reed wel naar een 6e tijd.
De race. Ik had een goede start (18e), maar het mocht maar 3 1/2 rondje duren. De compressie viel weg en het was klaar. Erg jammer want ik zat er goed bij, maar we hebben goed getrained voor het ONK van 16 t/m 18 juni.
Eerst nog even naar de Lausitzring !




Eerste ONK wedstrijd - Hengelo, 21 mei
  Woensdag 31 mei 2006
Vrijdagavond (19 mei) zijn mijn vader en ik vertrokken naar Hengelo. De zaterdagochtend er weer vroeg weer uit om de tent in de modder op te zetten. Het was één grote bende. Blubber en nog eens blubber. Even snel een bak koffie gedaan om vervolgens de motor door de modder naar de baan te rollen. Met regenbanden eronder in de stromende regen, want regenen deed het!
De eerste paar rondjes waren erg lastig. Hengelo is een smalle baan dus oppassen geblazen. Als er iemand voor me reed dan zag ik echt helemaal niks meer, maar goed, een paar rondjes gereden en gas erop! Het ging helemaal niet verkeerd want ik reed naar een 9e tijd van de 18 deelnemers. Kisteman en Noordman hebben de motor weer klaar gemaakt en tevens de setting wat veranderd. Ook nog even de motor grondig gereinigd en we konden weer de baan op. Het was eerst nog wat nat, maar later droogde het circuit op. Het ging op dat moment erg lekker! Aan het einde van de kwalificatie had ik de 1e tijd, maar helaas we konden nog 2 minuten rijden. Ik gleed onderuit en er gingen 4 anderen over mijn tijd heen, maar we waren weer een paar plaatsjes opgeschoven (2e startrij).
Een mooi begin voor de race!
Albertjan Jonker was ook van de partij en samen met Kisteman en Noordman hebben ze de motor weer netjes klaar gemaakt voor de wedstrijd (dit weekend hadden we extra monteur waar we erg blij mee waren!).

Zondag
Tijdens de warmup regende het redelijk, maar daar was ik inmiddels aan gewend. Even een paar rondjes gereden en toen de race. Ik had een een goede start (4e). Het ging wel goed. Na een paar ronden lag ik 3e (ook door een paar uitvallers) en ik zat erg dicht achter de tweede man (Ferry Stoffer), maar toen kwamen we bij de Molenbocht. Ferry remde daar vrij vroeg voor mijn gevoel en ik kon daar niet meer op reageren dus moest ik helemaal naar buiten en kwam op het gras terecht. Valpartij! Heb de motor toch weer opgepakt, het stuur even een beste klap verkocht want die wees de verkeerde kant op en vervolgens mijn weg weer vervolgd. Ik ben uiteindelijk als 4e gefinished. Helemaal niet slecht voor onze eerste ONK! Als ik de uitslag voor de wedstrijd had geweten dan had ik er voor getekend. En er zat meer in maar helaas, de volgende keer proberen we het weer!




Eerste IDM wedstrijd - Hockenheim, 14 mei
  Dinsdag 30 mei 2006
De donderdagavond voor het weekend zijn we veel te laat vertrokken, dus we kwamen dan ook te laat aan (3:00u). Vervolgens nog even geslapen tot 7:00u en er weer snel uit om de tent etc. op te bouwen.
De training verliep helaas net zo chaotisch. Na 3 rondjes te hebben gereden gaf het bigend lager de pijp aan Maarten. Op zich niet zo'n ramp, zolang je maar niet op volle snelheid rijdt wat ik dus wél deed. Met 170km/u vol onderuit met een blokkerend achterwiel. Niet zo leuk! Ik had last van mijn elleboog, maar gelukkig had Rianne van Leeuwen een coolpack en een zakje met poederpijnstiller meegenomen waardoor ik weer redelijk opknapte.
Als dat nou alles was dan was er weinig aan de hand, maar uiteraard had ook de motor een flinke schuiver gemaakt. Gelukkig stonden Henk Kisteman en Bernard Noordman klaar om de motor weer klaar te maken en die hebben heel goed hun best moeten doen om het op tijd klaar te krijgen want ik was om 10:00u in de pits en om 13:30u reed ik weer mijn rondjes! Wél met een heel ander blok van van Leeuwen waar alles nog op gebouwd moest worden, maar goed, we hebben nog even lekker gereden.
Zaterdag hebben we de eerste kwalificatie een 39e tijd genoteerd. Na deze sessie hebben we de setting veranderd wat resulteerde in een 37e tijd in de tweede kwalificatie.
Eenmaal in mijn hut aangekomen kwam ik er vrij snel achter dat ik was beroofd!!! En dat was minder fijn. 's Avonds nog een poos nagepraat over deze fijne actie maar dat helpt niks.
De motor weer klaar gemaakt voor de zondag, de wedstrijd!

Zondag
De start was goed, als 25e was ik weg. De race ging verder ook wel goed. Ik zat lekker in m'n ritme. Wél nog wat te langzaam, maar daar werken we aan!
Uiteindelijk 30e geworden en dus uitgereden en dat was het belangrijkste; met een tevreden gevoel naar huis.




Trainingsdagen Assen & Spa-Francorchamps, 9 & 20 april
  Maandag 1 mei 2006
Assen
9 April j.l. heb ik eindelijk een keer mee kunnen trainen met de grote jongens! Ondanks het feit dat het slechts een training was heb ik toch een goed gevoel over die dag. Er werden 4 trainingssessies van 20 minuten verreden.
De eerste sessie had ik een 8e tijd op de klokken genoteerd. Helaas aan het einde van deze sessie bleek dat de remdruk vóór niet meer was wat het eigenlijk moet zijn. Dus op zoek naar een andere pomp. Na lang zoeken vonden we dan eindelijk een pomp, maar ook deze bleek niet goed te zijn.
De 2 volgende sessies hebben we door dit geklier dan ook compleet verprutst. Dus we hadden nog 1 sessie te gaan.
De rest van het veld had daarentegen de hele middag lekker zijn rondjes kunnen rijden dus we móesten nu alles op alles zetten om toch te kunnen rijden en ook om het vertrouwen weer terug te krijgen. Hiervoor waren we dus genoodzaakt een nieuwe rempomp aan te schaffen. Dit resulteerde uiteindelijk in een verbetering van mijn beste tijd van de 1e sessie.
Hopen dat we de volgende keer iets meer geluk hebben!

Spa-Francorchamps
Donderdag 20 april reisden we af naar België. Het weer zat zeker mee, prachtig weer! We mochten ook hier weer 4 sessies van 20 min. rijden. De 1e keer rijden was een hele belevenis op dit heuvelachtige 7km lange circuit.
De 2e sessie reed ik maar liefst 12 seconden sneller dan de 1e sessie dus dat was voor ons een mooie stap voorwaarts.
Vervolgens hebben we de settings veranderd wat resulteerde in een nóg snellere tijd (3 sec. sneller!).
De laatste sessie wilde ik nog even alles op alles zetten en reed vervolgens wéér 3 seconden sneller dan mijn snelst genoteerde tijd. Al met al een lange maar geslaagde dag.




Trainingsweek Spanje, 6 - 10 maart
  Dinsdag 21 maart 2006
Zondag 5 maart zijn we met het hele team vertrokken richting Spanje. Maandagmorgen stonden we met z'n allen om 8:00u op het circuit. Om 9:00u mochten we onze eerste rondjes gaan draaien.
De eerste paar rondjes heb ik heel rustig aan gedaan, de volgende ronden wat minder rustig aan. Het was een hele ervaring, maar wel fantastisch. Aan het einde van de dag ging het allemaal wat sneller.
Dag 2
Dinsdagmorgen waren we al vroeg in de weer. Het was de 2e dag om de motor en het circuit wat beter te leren kennen. We hebben halverwege de dag een paar nieuwe slicks gemonteerd en de rondetijden gingen weer met een paar seconden naar beneden.
Aan het einde van de dag ging het rijden zelf ook al een stuk beter en ik kon dan ook al wat meer ronden achter elkaar rijden omdat het ook wat rustiger op het circuit werd (niet meer van die lastige 4-takten in de weg! haha).
Al met al waren deze 2 dagen op circuit de Catalunya best goed en hebben we aardig wat opgestoken.
Dag 3
Woensdagmorgen zijn we aan richting Valencia vertrokken. We arriveerden 's middags bij van Leeuwen Racing waar we de tent hebben opgebouwd, alle spullen uitgeladen en Kisteman de motor heeft klaargemaakt om de volgende dag weer snel in de rondte te kunnen vliegen.
Dag 4
Donderdag, de eerste rondjes op het circuit van Valencia gereden, een echte stuurbaan! We hebben de setup wat gewijzigd en het rijden ging daarna dan ook een stuk beter. Waar ik in Catalunya nog aan zowel de motor als de baan moest wennen, hoefde ik hier alweer iets minder aan de motor te wennen, waardoor ik dus mezelf meer op de baan kon toeleggen.
Dag 5
De laatste dag van de trainingsweek. De rondetijden gingen weer wat naar beneden naarmate de dag vorderde. 's Middags heb ik 2 sessies gereden van 1x 12 ronden en 1x 15 ronden. Deze heb ik achter elkaar gereden dus ik zou het een race vol moeten kunnen houden.
Het hele team inclusief ik ben tevreden over deze raceweek en gaan dan ook met een goed gevoel op naar de eerste ONK van dit seizoen !